Generelle oplysninger

IT-Refurb

Kontor:
IT-Refurb
Skejbyparken 40, 1, 8
8200 Aarhus N
CVR-nr: 42978884
Telefon: +45 31362191 Email: support@it-reufrb.dk

Værksted & Lager: IT-Refurb
Viborgvej 792C
8451 Sabro
P-Nummer: 1027904404

Telefon: +45 31362191 Email: support@it-reufrb.dk

Betingelser ved køb hos IT-Refurb

Nedenstående betingelser er til enhver tid gældende ved køb og salg online på og hos IT-Refurb.

 

IT-Refurb og partner er berettiget til uden varsel, og ændre betingelser, og betingelserne vil altid kunne findes på https://it-refurb.dk/betingelser

Betingelserne er gældende for alle forbrugere, som afgiver en ordre eller modtager tilbud via IT-Refurb, verbal eller elektronisk aftale
IT-Refurb forbeholder sig retten til at spørge om legitimation på en ordre. Dette har formalet at formindske snyd og misbrug.

IT-Refurb er herefter betragtet som “Vi” eller “os”

 

Betaling

Vi modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard og JCB, Derudover er det muligt at betale via MobilePay. Betaling vil først blive trukket fra din konto, når varen sendes. Ved betaling via MobilePay vil beløbet blive trukket med det samme.
Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er inkl. moms.

Vi bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.

Levering

Vi stræber efter at sende en ordre fra vores lager indenfor 3 arbejdsdage.
Hvis varen er beskadiget efter slag eller ikke ankommer inden 10 arbejdsdage, kontakt venligst os via email: Support@IT-Refub.dk
Vi lever kun i Danmark.

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Ex. En knap der mangler på et tastatur, men ikke ridser på en

Ved køb af en Grade A,B,C,D. Reklamationen skal meldes inden for rimelig tid, efter at manglen er opdaget. Fejl påført efter skaden vil ikke blive dækket af reklamationsretten. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening eller brug af produktet / ydelsen.

3-Parts software er ikke dækket under reklamationsretten, da softwaren ændres ved ibrugtagning, og er derfor ikke længere supporteret af os.
Eventuelle datatab påført på grund af en dataopbevaring drev er blevet defekt, dækker vi ikke evt. Omkostninger for dig, eller til data restoration.

Reklamation skal forekomme af egnet personale, derfor ved brug af en anden tekniker eller virksomhed til at udføre en opgave vil have indflydelse på din reklamationsret.

Vi kan foretage forsøg på reparation (VII) følgende senere nævnt regelsæt

Vi vil dække returneringsomkostningerne i et rimeligt omfang. Hvis der sendes til pakkeshop, skal den sendes til Dagli Brugsen Sabro, 8471
Ved returnering:
Rettes henvendelse til og reklamationer sendes til:

IT-Refurb
Viborgvej 792C
8471 Sabro
Der modtages ikke pakker sendt pr efterkrav.

 

Refusion

Hvis der er aftalt refusion, så bedes I sende jeres bankoplysninger, så vi kan overføre det aftalte beløb. Vær opmærksom på at det kan tage op til 10 arbejdsdage.

Reparation

IT-Refurb henholder retten til forsøg på reparation af returnerede varer, og kan blive holdt i op til 14 arbejdsdage.
Ved brug af din reklamationsret kan der blive pålagt fejl returnering gebyr på 200 DKK hvis produktet ikke bliver fundet med fejlen som beskrevet, og evt. Forsendelse.
Reparation dækker ikke Software eller 3-parts installationer, medmindre det er fast integreret i produktet.

Retten til at challange.
Hvis du ikke følger skaden er blevet udbedret, eller hvis du ikke følger vi har fundet fejlen, har du mulighed for at challange vores reparation, enten ved at have en anden tekniker til at tjekke for fejlen, eller få produktet sendt til en 3-Parts tekniker. Du vil stå for alle udgifter og skader som evt, forekommer hos 3-Parts tekniker. 3-Parts teknikker vil blive udvalgt i samarbejde med dig. Hvis en 3-Parts tekniker ikke kan findes, forbeholder vi retten til at anmelde produktet fejlfrit, og du vil blive pålagt time gebyr på 400 DKK pr. time brugt.

Køb af Grade D (Defekt)

Ved køb af et Grade D produkt, frasiger du alle reklamationsrettigheder, garanti og fortrydelsesret, da varen er solgt som defekt og skadet, og derfor ikke er egnet til brug.

Fortrydelsesret

Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores webshop.
Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren. Fortrydelsesretten dækker ikke Grade N eller vare i lukket emballage, hvis brudt.
Returneringsforsendelsen betales ikke af os.

Persondatapolitik

IT-Refurb overdrager eller sælger på ingen tidspunkter eller gjort tilgængelig for 3-Part* Personlig data kan kun ses af bestemt personale hos IT-Refurb og lagres elektronisk.
Vi har samarbejde med andre virksomheder som opbevarer, beskytter og bearbejder kun data på vores vegne, dataen vil kun blive brugt til egne formål.


Ved køb hos os opbevarer vi kontaktoplysninger om dig i fem år, ifølge bogføringsloven.
Vi gemmer data som navn, telefonnummer, adresse & email. Disse dataer vil kunne blive brugt til at behandle din ordre eller til at hjælpe dig i fremtiden.


Den dataansvarlige er IT-Refurb, Viborgvej 792C, 8471 Sabro, CVR: 42978884
*Der kan overgives data til stats entiteter på ønske, men kun i tilfælde af gyldig sag. Eller til inkassovirksomheder / Politiet ved manglende betaling eller snyd.

Fri Prøve

Vi giver 14 dages Fri Prøve*, hvis du ikke kan lide produktet, har du mulighed for at sende produktet retur.
*Fri Prøve er ikke gratis prøve af produkt, men returnering af penge hvis produktet ikke er som forventet.
Ved skader pålagt et produkt under tilbagesendelse eller prøve af produktet, vil det blive fratrukket beløbet. Beløbet er bestemt efter Grading kriterier, ved tab grade mister du følgende procenter af din returnering. Ved tab af flere grader sammenlægges procenterne.
Grade N til Grade A - 20%
Grade A til Grade B - 15%
Grade B til Grade C - 30%
Grade C til Grade D - 15%
Ved skader, hvor vi ikke forventer at kunne lave en reparation inden for 70% af produktets refurbished salgsværdi, forbeholder vi retten til at nægte Fri Prøve returnering af skyldige beløb. Forsende af produkt til og fra os vil blive pålagt dig.

Returnering

Returneringsomkostningerne skal du selv afholde.
Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter levering og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter have returnere forsendelse.
Meddelelsen skal gives pr. mail på Support@IT-Refurb.dk. I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå̊ varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på.

Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså̊ gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Varen skal altså̊ være på vores lager 14 dage efter levering, eller vi forbeholder os retten til at afvise din returnering. Returnering kan forekomme på vores lager, der skal forekomme aftalen for returneringen, før du møder op, eller vil blive bedt om at forlade matriklen, og eventuelt miste retten til returnering.

Garanti

Ved køb af Grade N,A,B,C gives der 2års garanti på produktet. Ved Grade D gives der ingen garanti da produktet er defekt.
Garantien dækker kun ikke slidtagende produkter/dele såsom tastatur, batteri, blæser og hængsler: Her gives i stedet 12 måneders garanti.
Ved køb af garanti produkt dækkes fejl efter købstidspunktet. Reklamationsretten dækker kun fejl, som var til stede på købstidspunktet.

Force majeure

Vi kan ikke holdes ansvarlig for forhold, der må betegnes som force majeure, herunder, men ikke begrænset til, krig, optøjer, strejke, ildsvåde, naturkatastrofer, valutarestriktioner, import- eller eksportrestriktioner, afbrydelse af almindelig samfærdsel, produktionstab, værditab, afbrydelse eller svigt i energiforsyningen eller kommunikationssystemer.

Backup af data

Du har selv ansvar for backup og opbevaring af dine data i tilfælde af indsendelse af produkt. Hvis du ikke har mulighed for at backup dine data, skal du informere os. Eftersom en reparation kan betyde nulstilling af produktet og evt datatab ved reparationen.

Fortrolighed

Ved indlevering af et produkt, er det kun vores tekniker, der vil have adgang til dine data. Alle medarbejdere eller partnere er tillagt en fortrolighedspolitik.

Klagemuligheder – oversigt og links:

Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:

IT-Refurb
Skejbyparken 40, 1, 8
8200 Aarhus N

Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus: https://kpo.naevneneshus.dk/

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: http://ec.europa.eu/odr
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: support@it-refurb.dk